Gwarancja i reklamacje:

Formularz reklamacyjny - kliknij aby wyświetlić

  1. Wszystkie produkty oferowane w serwisie Hanama.pl objęte są gwarancją producenta, importera, dystrybutora lub sprzedawcy, która obowiązuje na terenie Polski.
  2. Zgłaszając reklamację produktu, należy przesłać uszkodzony towar na adres magazynu wraz z dowodem zakupu oraz z formularzem reklamacyjnym. Wysyłki reklamacji należy kierować na adres: Hanama Rafał Żuk, Krajno Zagórze 21 A, 26-008 Krajno Zagórze
  3. Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi do 14 dni. Staramy się o bieżące i maksymalnie szybkie rozpatrywanie reklamacji.
  4. Serwis Hanama.pl rozpatrzy prawidłowo zgłoszoną reklamację produktu w najkrótszym możliwym czasie, który maksymalnie może wynieść 14 dni od daty otrzymania produktu do sprawdzenia.
  5. Sugerujemy aby wysyłki reklamowanych produktów dokonać w formie przesyłki ewidencjonowanej takiej jak: przesyłka polecona Pocztą Polską, przesyłka kurierska i zachować dokument poświadczający nadanie do momentu zakończenia procesu reklamacji.
  6. Nie przyjmujemy żadnych przesyłek wysyłanych do nas za pobraniem.

Zwroty towaru:

Formularz zwrotu towaru - kliknij aby wyświetlić

Do 24.12.2014 roku:

Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów w okresie 10 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia zamówionego towaru, konsument ma prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. W przypadku chęci skorzystania z wyżej określonego prawa zwrotu, towar należy odesłać przesyłką pocztową poleconą, na adres:

Hanama Rafał Żuk
Krajno Zagórze 21 A
26-008 Krajno Zagórze

Sugerujemy aby wysyłki zwracanych produktów dokonać w formie przesyłki ewidencjonowanej takiej jak: przesyłka polecona Pocztą Polską, przesyłka kurierska i zachować dokument poświadczający nadanie do momentu zakończenia procesu zwrotu. Taka forma nadania stanowi zabezpieczenie w razie zaginięcia przesyłki lub innych problemów.
Nie przyjmujemy żadnych przesyłek wysłanych do nas za pobraniem.

Po 24.12.2014:

Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.). W okresie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia zamówionego towaru, konsument ma prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. W przypadku chęci skorzystania z wyżej określonego prawa zwrotu, towar należy odesłać przesyłką pocztową poleconą, na adres:

Hanama Rafał Żuk
Krajno Zagórze 21 A
26-008 Krajno Zagórze.

Sugerujemy aby wysyłki zwracanych produktów dokonać w formie przesyłki ewidencjonowanej takiej jak: przesyłka polecona Pocztą Polską, przesyłka kurierska i zachować dokument poświadczający nadanie do momentu zakończenia procesu zwrotu. Taka forma nadania stanowi zabezpieczenie w razie zaginięcia przesyłki lub innych problemów.

Nie przyjmujemy żadnych przesyłek wysyłanych do nas za pobraniem.

Firma Hanama Rafał Żuk dokonuje zwrotu pieniędzy do 14 dni od daty otrzymania zwrotu produktu.

Do zwracanego towaru prosimy dołączyć dokładnie i poprawnie wypełniony Formularz zwrotu towaru.

Prosimy aby do zwracanego towaru dołączyć dokument zakupu: paragon lub fakturę.

Pełnowartościowy towar zakupiony w Hanama.pl można zwrócić, jednak pod warunkiem, że konsument (nabywca) w terminie 14 dni kalendarzowych złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Należy przy tym pamiętać, że złożenie takiego oświadczenia i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności, których konsument (nabywca) nie musi ich dokonywać jednocześnie.

Warto przy tym wiedzieć jak liczyć moment rozpoczęcia biegu terminu na odstąpienie, zależy to bowiem od charakteru transakcji:

dla umowy sprzedaży pojedynczej rzeczy – termin należy liczyć od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta (nabywcę) lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik (np. 2 lutego konsument zamówił w Hanama.pl smycz, którą otrzymał 6 lutego; termin na odstąpienie upływa zatem 20 lutego);

dla umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – początek terminu należy liczyć od objęcia przez konsumenta (nabywcę) w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części (np. 7 maja konsument zamówił w Hanama.pl smycz i obrożę; pierwszy przedmiot otrzymał 11 maja, a drugi został dostarczony przez kuriera 15 maja; ostatnim dniem na odstąpienie od umowy jest zatem 29 maja);

Ponadto jeżeli ostatni dzień terminu na odstąpienie od umowy jest dniem ustawowo wolnym od pracy, niedzielą lub sobotą, termin ten wygasa wraz z upływem ostatniej godziny następnego dnia roboczego. Zatem jeżeli np. konsument zakupił w Hanama.pl smycz, którą odebrał z poczty 12 września 2015 r., to czternasty dzień terminu na odstąpienie od umowy przypada na sobotę; wówczas termin ten przesuwa się na następny dzień roboczy i ostatnim dniem na odstąpienie jest wobec tego 28 września – poniedziałek).

(podstawa prawna: art. 27, 28, 29, 31, 37 i 38 ustawy o prawach konsumenta)

Konsument (nabywca) ma obowiązek zwrócić rzecz nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Konsument ponosi przy tym bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

Warto mieć również na uwadze, że jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Hanama.pl, firma Hanama Rafał Żuk nie jest zobowiązana do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Oznacza to, że jeżeli konsument miał do wyboru takie opcje dostawy towaru jak: odbiór osobisty 0 zł, list polecony 10,30 zł, kurier 13,00 zł, to sprzedawca zwraca mu koszt w wysokości 10,30 zł (najtańszy z zaproponowanych opcji).
Nie należy tu uwzględniać odbioru osobistego, gdyż nie jest to sposób dostarczenia rzeczy.

Co ważne, konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Oznacza to, że kupujący ma prawo ocenić i sprawdzić towar, ale tylko w taki sposób w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym (czyli sprawdzić jego kompletność czy parametry techniczne). Konsument nie może bowiem normalnie użytkować rzeczy, w przeciwnym razie odstępując od umowy może zostać obciążony dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem jej wartości lub spotkać się z odmową uznania zwrotu.

(podstawa prawna: art. 34 ust. 1,2 i 4, art. 35 i 36 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta)

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi (nabywcy) w odniesieniu do umów:

  1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb – np. zakup produktów szytych na indywidualne zamówienie kupującego;
  3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia – np. produkty z fabrycznie krótkim terminem ważności;
  4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu – np. zakup i otwarcie opakowania karmy, suplementów diety, smakołyków, itp. … ;

(podstawa prawna: art. 38 ustawy o prawach konsumenta)

Odbiór osobisty rzeczy kupionej w Hanama.pl nie powoduje utraty przez konsumenta (nabywcy) prawa do odstąpienia od umowy. Należy przy tym odróżnić sytuację, w której faktycznie doszło do zawarcia umowy sprzedaży przez internet, od sytuacji w której na stronie www.hanama.pl (sklepu) jedynie zarezerwowano towar. W tym drugim przypadku do zawarcia umowy sprzedaży doszło dopiero w sklepie (w momencie odbioru towaru) i wówczas konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.